środa, 23 stycznia 2013

Jeleń na rykowisku czyli renesans poroża we wnętrzach




Od pewnego czasu można zauważyć totalny renesans zastosowania rogów w aranżacji wnętrz. Bardzo często spotykam się z realizacjami gdzie wykorzystano właśnie motyw poroża – najczęściej jednak jest to poroże jelenia lub łosia.
Oczywiście wiadomo, że postać jelenia ma ukrytą symbolikę, a głównie ‘biały jeleń’ oznacza bliskość świata nadprzyrodzonego, jest pośrednikiem pomiędzy światami, a w tradycji chrześcijańskiej bywa również symbolem Chrystusa.W symbolice zwierząt natomiast, oznacza wytrwałość, konsekwentne dochodzenie do celu i dbałość o równowagę energetyczną. Może dlatego tak często pojawia się w aranżacjach.
Ja raczej chciałbym się skupić, nie tyle na samych rogach a całym popiersiu jeleniej głowy. Od razu zaznaczam, że nie jestem zwolenniczką wykorzystania naturalnej zwierzyny – a raczej jej wypchanych pozostałości, jest to dla mnie totalnie przerażające! 
Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdyby w moim salonie miała wisieć prawdziwa jelenia głowa i spoglądać na mnie, swoimi szklanymi oczkami... brrrry
Ale zdecydowanie kupuje 'jej' substytut - czyli jeleń w wersji eko! Znalazłam kilka opcji, a mianowicie jelenia z białej porcelany, metalu, transparentnego plastiku lub papieru. Są po prostu boskie! Znalazłam najróżniejsze, te białe i kolorowe, z brokatowymi rogami, wyklejone srebrnymi kulkami, utkane z metalowej siatki, wykonane ze szlachetnej polerowanej stali oraz takie w najróżniejsze wzory i wzorki. Do koloru do wyboru, co się tylko zechce- tylko najgorsze, którego wybrać?
Najbardziej jednak urzekła mnie wersja z białej porcelany – niezwykle elegancja i prosta w formie – pasująca do stylowych nowoczesnych wnętrz. Ale również wersja papierowego jelenia wykonanego z tektury, która jest niesamowita – to wersja najbardziej ekologiczna, a co najważniejsze można ją pomalować i ozdobić wedle swojego uznania. Możliwości jest wiele, oto tylko niektóre z nich.

Black&white




Colours maddnes

  


Paperlove

 

 

Cold like steel



 1// 2//3//4//5//6//

Others




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz